Wedding time!

Hola!

I går fick jag & Enlil vår första riktiga gemensamma bröllopsinbjudan :).
Den var väldigt fin och jag tror bröllopet kommer bli helt fantastiskt.

Det är 2 vänner härifrån Norge och Killen är Assyr & Tjejen Portugis.
Hur fin blandning som helst :).

Som ni kanske sett så firar ju Assyrer/Syrianer ganska ordentligt.. (Mitt stora feta syrianska bröllop).
Då även Enlil är Assyr så har han berättat att själva programmet är en överdriven version.. MEN ja det är ganska likt, så ni kan förstå vad man har att vänta ;).

Bröllopet äger inte rum fören 18 Augusti men redan nu har jag ju såklart börjat fundera på klädseln :P.
Svenska bröllop är det ju inte så jätte speciellt vad gästerna har på sig.. men enligt iallfall assyrisk tradition är det typ FULT om man inte klär sig så snyggt man kan & man ska nästan överträffa bruden :P. För mig lite sjukt.. men en sak kan jag garantera.. jag kommer INTE överträffa henne som ska gifta sig oavsett :). Haha.
SÅ, jag sitter just nu på nelly & spanar lite.. är ganska sugen på någon låååång riktigt skit snygg klänning.
Men vi får helt enkelt se :)

Haha, i går låg vi och diskuterade jag enlil och malin om assyriska bröllop.. jag tror inte jag själv vet vad jag har att vänta.. haha. ( och nej bröllopsplaner finns inte ännu) men det kommer väl så småningom inom några år!
Dom har helt sjuka traditioner men även MKT roligare än ett tråkigt svensk bröllop.
Dom är ju kristina precis som oss.. men har sååå mkt mer fest och ståhej. Vilket jag gillar :)
& jag kommer helt klart få känna mig som en prinsessa för en dag.. vilket är min dröm.. MELIKE!
Och som min kära broder sa: GÅ ALL IN HANNA! och det kan jag lova att jag komer ;)

Nahe, nu ska jag ut i det fina vädert.. gå in till byen för att möta upp Enlil och köpa dammsugarpåsar.. vart man nu gör det i denna stad? Enlils svarta hår finns nämligen ÖVERALLT på vårt ljusa golv. :P

~~ Hanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0