Sverige.

Hej hopp gott folk!

Idag är jag nästan "uppe med tuppen".
Det har blivit så att jag & min kära sambo har vänt fullständigt på dygnet.. så vi har lagt oss cirkus klockan 4-5 på morgonen för att sedan sova till 12-1 varje dag.
Inte bra då man sanrt börjar jobba 8 på morgonen & dygnet kommer bli svårt att vända :/.
Gjorde ett tappert försök idag genom att gå upp klockan 9.30 EN LÖRDAG.
Malin började jobba klockan 11, så jag steg upp och åt frukost med den lilla donnan.. och nu är man ju såklart pigg, och det kännt underbart.
Klockan är bara 10.30 och jag har redan hunnit bli halvt människa, äta frukost, tvätta 1 tvätt & sitta vid datorn och sakta dricka mitt morgon kaffe :). Yey!

I går var jag & malin på en tripp till Sverige då jag har min kära brors bil nu i 2 uker :).
Skulle komma i väg ca 9 på morgonen.. men som jag sa, total vänt på dygnet.
Halv 3 är vi i väg. haha. Good job!
Gick smidigt med GPS.. då vi skulle hitta till ett systembolag i strömstad eftersom detta inte fanns i Norby köpcenter.
Tillbaka däremot så missade vi en avfart även om kärringen på GPS höjde rösten och skrek NUUU HÖGER.
Malin körde rakt fram.. haha. Så vi fick snällt vända efter en halv mil.
Väl framme i köpcentret gick vi ju loss totalt. Första handlade vi ju alkohol för ca 700kr kvar.. blev sprit,vin & öl.
Så nu har man väl en 10st utgångar iallfall. Sen blev det cigg och skit, för ca 500kr.
Så blev det shoppingen.. jag fick med mig 1 tröja från Bikbok i militärgrönt, nya solglajjer, 2st tröjor från Gina tricot ( minns inte när jag shoppade där senast), 2 ringar från Gina samt 1 halsband, 3 nya spetshipsters, 1 kaffetermos till morgonen till jobbet. Sen massa massa mat & så :). Kul att detta SVerige kalaset gick på lika mycket som en resa typ.
Brända närmare 3000kr, HÖRDE NI.. 3000 jävla tusen.. Men samtidigt hade jag ändå bränt dom på shopping/mat och alkohol under månaden.. och jag fick ordentligt med grejer för pengarna. :) Så I'm happy!

Nu är malin iallfall på jobbet, jag har druckit upp mitt kaffe & hunnit bli lite halv arg på att fläckarna på min jacka som jag tvättade inte går bort, så det får bli kemtvätt för den, palla!
Så nu är nästa maskin inne.. ska bädda rent i sängen & dammsuga hela vår nedervåning. check!
Sen beger jag mit mot stan för att inhandla evt ett par nya skor & lite sådära.
Sen hem igen, ta bilen och hämta några av grabbarna så drar vi på fotboll :). Killarna från huset spelar cup även denna helgen så klart man ska dit och hejja fram dom :). Samt att pish (från ikea) och hans lag ska spela så ska bli kul att kolla på dom också, men inte hejja fram :P.
Sen är det bara hem och svira om så kan festen börja :). I kväll blir festen i vår lägenhet.. ska bli riktigt roligt :)
Paul & sarah flyttar ut nästa fredag så blir lite avskedsfest för dom! & självklart komma massor av våra vänner!

Ha en riktigt fin helg allihopa :)

~~ Hanna


Dom nya glajjerna!



Mina fina lilla termos :)

Verkar som kläderna är för nya för att hitta på nätet? Finner inga bilder på dom oavsett :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0