Ett år.

Ett år går så sjukt fort i sitt liv.
Det känns som i går det var januari 2010, & ändå har jag hunnit med så sjukt mycket detta året.
Aldrig upplevt så mycket, och haft så roligt.. & stunder av tråkiga saker också förstås.

För ett år sedan vid denna tidpunkten var jag så otrligt lycklig men ändå så jäkla rädd.
Vi hade bestämt oss för att flytta till GBG, och allting var så nära att man blev rädd.
Idag sitter jag i Oslo, har hunnit byta jobb från simsalabim till Rut m fl från det till barnehage (dagis) här i oslo & nu jobbar jag på IKEA.
Man har hunnit både flytta till GBG.. flytta i från GBG.. hem en runda för att sedan förflytta sig upp hit.
Jag skulle nog inte för ett år sedan tro att jag skulle vara här.. aldrig. Jag trodde nog inte jag skulle förlora en av mina absolut bästa vänner på sjukt dumma grunder. Men det är inget man kan göra något åt. Det var meningen, det är iallfall så jag försöker se på det. Även om det gör ont har jag gått vidare! Man får bara minnas det & le.
Tänker inte vara någon bitterfitta, för sån är inte jag. :)

2010 var absolut ett helt fantastikt år.. jag tog steget från Karlskrona och ångrar mig inte EN sekund.
Det är det absolut bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv.
Jag har vuxit som människa, bliviet en helt annan människa och det BARA till det positiva. Man behövde nog komma i från, slänga ut gammalt från sitt liv & börja det på nytt.
Jag är i dag i Oslo, lärt känna helt fantastiska människor som jag idag aldrig i hela mitt liv skulle vilja vara utan.
Jag kan känna otrolig saknad till min familj vilket också är något fint.
Jag älskar att sakna dom för då uppskattar man varandra så mycket mer när man väl ses.
Så familjen, jag älskar er!

Jag är också otroligt glad som fortfarande har min bästaste vän vid min sida här i Oslo.
Även om vi inte längre bor med varandra så vet man ändå vart man har varann.
& Lisen, du vet att jag älskar dig! :)

Vet inte varför jag skriver detta inlägget 2.52 på natten, det var bara något som kom för mig :)

& min nya sambo, du är helt awesome, det vet du! :)

Det jag vill komma fram till är att jag är så jäkla tacksam för det senaste året, för alla upplevelser & för alla sjukt fina människor jag har runt omkring mig.
Ni är kärlek!

Godnatt på er allesammans.
Dags att sova för oss, för om några timmar vankas fotbollsturnering där våra fina karlar ska spela! :) heja heja!

~~ Hanna


Kommentarer
Postat av: mamma

Känner precis som du med att det kan vara skönt att vara ifrån varandra fast helst bara lite.Det blir en saknad o längtan som inte går att beskriva. Kommer snart o hälsar på.Här är grått o trist,men när jag tänker på dig så lyses hela rummet upp o även mitt inre.Är så lycklig att du tog detta steget för att kunna utvecklas.. Vill förstås att du kanske lite senare återvänder hem,eller så kommer vi efter dig o Henrik ( vilket hot). where ever You are.Hade ju funderingar på att du skulle ta över Simsalabim men Nej du gör helt rätt.. Allt blir till det bästa om vi bara har tillit o följer vår inre vägledning eller drömmar. Vi har det jättebra nu Nina o jag o de andra tjejerna o Du har det bra på ditt håll.. Men det är klart att vi saknar dig. Föresten vet du.. I går fick vi reda på att vi var nominerade till Bästa Butik.. Du måste gå in o rösta..kolla fanclubsidan Simsalabim möjligheternas hus där finns en länk.. Du var ju med oss o fick det fina priset bästa bemötande.. Vet att du alltid gör ditt bästa så dom måste vara lyckliga som fåha dig på ikea.. Nog med smörande nu ...Men jag vill att du ska veta att jag älskar dig för den du är men att det är ju underbart att du oxå är så himla duktig..Puss puss min ulltuss. mamma

2011-01-16 @ 13:52:34
Postat av: Madde

<3<3<3

2011-01-17 @ 12:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0