Oslo fo shoo!

YES!
Då vad man minsann uppflyttade till Oslo.. kan ju inte påstå att vi bort särkilt fancy, MEN man får helt enkelt stå ut ett tag.
Vi bor som packade sillar.. ingen diska ingen städar, PANIKEN är stor för oss ordningssamma tjejer som kom in!
Men.. vi har försökt men inga verkar gilla att det är fint så snart ger fan jag upp, jag är redan kallad tjatig & bitch!
Men man får väl leva upp till sitt namn ett tag ;)

Sen vi kom upp har vi hunnit festa, sjukt jäkla bra ställe.. vi hade väl lite fel outfits så vi hamnade på något schtekigt ställe, ölen var dyr men HEJ vilka snygga killar ;D.

I övrigt har det blivit mycket häng här i kollektivet och söka jobb & lägenhet..
Varit ute och vandrat på stan lite och slängt ut cv:n.. men jag hade ju oturen att när det var min tur att trycka ut på NAV(arbetsförmedlingen) pajade hela skrivaren, så NEJ inga cv för min del.

Idag var det uppstigning klockan 9, då var vi bara halvt hus.. dusch och göra sig i ordning, sen tog jag trikken till jernbanetoget, sedan därifrån gick jag till busshållplatsen för gratis bussar till ikea.
Sen var det dags att åka på intervju.. kom dock fram alldeles för tidigt så fick strosa där inne ett tag :)
Sen intervjun.. enligt mig gick den jätte bra, kändes som ett bra samtal.. men som sagt, det är fler än jag som sökt tjänsten. & kanske finns det andra med bättre erfarenhet liksom?
NU är det bara att hoppas och hoppas.. ni gör det åt mig va? alla tummar UPP!
Sen hem.. käka.. hänga med sambosarna.. sen tog vi trikken till majorstuen jag, jennie & Malin.. sen vidare till ullevå.. till elkjop! Blev minsann ett dyrt besök där.. kom hem med en dator rikare dock, äntligen ;D
Min nya kärlek finns på bild längre ner..
Nu annars har vi bara hängt här hemma.. alla sitter vid sina datorer.. bråkar lite.. retar sig på varandra.. jaa, det är ett hårt liv att bo i kollektiv kan jag lova er, ingen dans på rosor!

Men men.. nu ska jag lisen & malin fortsätta öva vår underbara norska.. det går framåt!

Ha en veldig fin kveld / natt alle sammen så den vil bli oppdatert etter hvert!
Översättning: Ha en jätte fin kväll/natt allihopa så blir det uppdatering så småningom!.

NI SER ;D

Natti..
~~ Hanna

& du din jävel snurrar fortfarande i mitt huvud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0