Smärta!

Jag har så ont så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen :/.

Då ska jag berätta varför:
Det började med att jag trodde jag hade fått skav efter tröjan under armen, brännande känsla och typ hade väldigt ont i ryggen. Detta började utvecklas och det började bildas prickar under armen som gjorde ganska ont.
Efter 2 dagar började det göra så jäklans ont, så i söndags gick jag till legevakten som det heter här i Norge, likadant som typ vårdcentral eller nått.
Kommer in då är det en utländsk man i civila kläder.. (har absolut ingen betydelse att han är utländsk) MEN inte nog med att snackade norska så bröt han ju på sitt språk, blev GANSKA svårt att förstå.

1. Han tog ca 5 samtal under tiden jag var där.. han ägnade alltså ca 7min av 30min jag var där på MIG, dåligt!
2. Jag förstod inte hälften av vad han sa.
3. Han läste endast ur en bok och verkade inte kunna ett skit egenlitgen.
4. Han sa NEJ NEJ NEJ det är inte bältros.. även om jag frågade honom säkert 10 gånger.
5. Han kollade ca 4sek på utslaget för att sedan fastställa att det är vanligt typ "munherpes" som satt sig under armen.
6. Det kostade mig 600 NOK.
7. JAG HETER INTE HANNE SOLGUIST!

Jag går helt enkelt och köper en jävla kräm han säger att jag ska köpa för att dämpa smärtan.
Kostade 130 NOK, tack för den..

Jag vaknade i går av att jag fått prickar ut lite över ryggen och lite ram över bröstet så jag ringde legevakten igen & frågade om detta var normalt, nej då fick jag svaret " du bör nog komma tillbaka", tack för den!
Jag jobbade i går.. hade så ont så jag var på väg att börja lipa hela tiden, men jag tog mig genom kvällen och mina kollegor är ju dom bästa så dom sa flera gånger att jag inte behövde göra det "jobbiga" men är jag väl på jobbet kan jag inte bara stå och glo.. så jag tog väl ut mig lite.

Natten till idag har varit FRUKTANSVÄRD, har vaknat var 10:e minut av smärtan och inte vetat hur jag ska ligga för att inte ha ont.. paracetamol eller hur det stavas hjälper knappt och inte krämen heller han sa att jag skulle köpa.
Jag gick iallfall tillbaka till legevakten idag vid 12.. en kvinnlig läkare denna gången.. hon tog verkligen HAND om mig.. hon la mig på britsen.. kollade noga och länge med lampa och frågade verkligen om ALLT hur jag mått blablabla.. hon fastställer då att det ÄR bältros.. TACK TACK TACK dumma jävla manliga doktor som jag hade första gången.. 600NOK helt i onödan kändes det som.. dessutom ska jag behöva köpa ytterligare massa piller och krämer nu för säkert 1000 NOK till..
MEN, denna kvinnliga läkare som jag hade idag sa till mig att maila till chefen eller nått sånt och kräva pengarna tillbaka för dåligt bemötande och kunskap av läkare.
Hon förstod inte hur han inte kunnat se detta samt så sa hon AJ AJ AJ och frågade hur tusan jag kunde sova med detta.. ja så illa var det :/.. så JAPP kära vänner och alla ni andra, jag har bältros..
Fick sjukintyg på 2 uker, men NO WAY att jag ligger hemma så länge, då känner ni inte Hanna Sundqvist!
Jag hoppas bara på förbättring snarast nu för jag pallar inte detta.. vill bara vara hemma i backabo nu hos mamma & pappa och att dom pysslar om en & säger att allt kommer bli bra.. FAN!
Malin är också sjuk & hemma så man har ju sällskap & Lisen är ledig idag.

Ska inåt stan nu iallfall & köpa smärtstillande och kolla en annan sak..
Skönt att jag inte känner mig SJUK SJUK ännu, ingen feber & detta.. så PEPPA PEPPA ta i trä att det inte blir värre nu.

Så nu vet ni alla vad som är problemet med mig! & alla ni som haft det, NI VET HUR JÄVLA ONT DET GÖR!

Sen är ikeas julfest på lördag också, hoppas minsann jag kan gå! Vi som ska ha så jääädrans kul. :)
27 dagar kvar nu... wiiiie.

~~ Hanna

Den 14/11 la jag upp texten på låten "längesen" med Petter & Veronica Maggio.. här har ni den när
Lasse Berghagen gör den som jag också skrev.. helt sjukt fint. TÅRAR I ÖGONEN!.



Kommentarer
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Ajdå gumman =( Hoppas det går över fort nu då, och att du får alla de meningslösa pengarna tillbaka förstås!

2010-11-23 @ 15:13:12
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: MonikaM

Men stackars stackars dig gumman!! Du ska absolut maila chefen på vårdcentralen och få pengarna tillbaka. Vilken jäkla jubelidiot!

Kalle hälsar kram.



Krya på dig, hoppas du snart mår bättre.

2010-11-23 @ 17:44:33
URL: http://missgloria.blogg.se/
Postat av: Monika

Men stackars stackars dig gumman!! Du ska absolut maila chefen på vårdcentralen och få pengarna tillbaka. Vilken jäkla jubelidiot!

Kalle hälsar kram.



Krya på dig, hoppas du snart mår bättre.

2010-11-23 @ 17:45:00
URL: http://missgloria.blogg.se/
Postat av: Helen

AJ stackare - vet att Stefan hade fruktansvärt ont då han hade bältros!! Tycker synd om dig - och inte ens va hemma hos mamma o pappa:(!! KRYA PÅ DIG!!!

2010-11-23 @ 19:32:44
URL: http://ladusvalan.blogg.se/
Postat av: Carro

Usch jag tänker på dig gumman!

Hoppas du blir bättre snart!

Saknar dig massa!

Krya på dig! <3

2010-11-23 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0